Οδηγός σωστής χρήσης υπολογιστή


Εισαγωγή
Αυτός ο οδηγός έχει σχεδιαστεί για να σας βοηθήσει να αισθάνεστε άνετα και να είστε παραγωγικοί όταν χρησιμοποιείτε τον υπολογιστή σας. Ίσως, επίσης, σας βοηθήσει να ελαττώσετε τον κίνδυνο να υποστείτε τους επίπονους και σοβαρούς τραυματισμούς ή παθήσεις που περιγράφονται στην παρακάτω προειδοποίηση για την υγεία σας.

Δεν θα χρειαστεί να αφιερώσετε πολύ χρόνο στην ανάγνωση, αλλά τα οφέλη που θα αποκομίσετε θα σας βοηθήσουν μακροπρόθεσμα.

ΠΡΟΕΙΔΟΠΟΙΗΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΓΕΙΑ

Η χρήση ενός πληκτρολογίου ή ποντικιού μπορεί να προκαλέσει σοβαρούς τραυματισμούς ή παθήσεις.

Όταν χρησιμοποιείτε έναν υπολογιστή, όπως συμβαίνει και με πολλές άλλες δραστηριότητες, ίσως να αισθανθείτε περιστασιακά ενοχλήσεις στις παλάμες, τους βραχίονες, τους ώμους ή άλλα μέρη του σώματός σας. Εάν, ωστόσο, αισθανθείτε συμπτώματα όπως επίμονη ή επαναλαμβανόμενη δυσφορία, πόνο, σουβλιές, ενοχλήσεις, φαγούρα, μούδιασμα, κάψιμο ή ακαμψία, ΜΗΝ ΑΓΝΟΗΣΕΤΕ ΑΥΤΕΣ ΤΙΣ ΠΡΟΕΙΔΟΠΟΙΗΣΕΙΣ. ΕΠΙΣΚΕΦΘΕΙΤΕ ΑΜΕΣΩΣ ΕΝΑΝ ΙΑΤΡΟ, ακόμα και αν τα συμπτώματα εμφανίζονται όταν δεν εργάζεστε στον υπολογιστή σας. Αυτού του είδους τα συμπτώματα μπορούν να συσχετιστούν με επίπονες και μερικές φορές μόνιμες επιπτώσεις, τραυματισμούς ή ανωμαλίες των νεύρων, των μυών, των τενόντων ή άλλων μερών του σώματος. Αυτές οι μυοσκελετικές ανωμαλίες (MSD) περιλαμβάνουν το σύνδρομο του καρπιαίου σωλήνα, την τενοντίτιδα, την τενοντοελυτρίτιδα και άλλες ασθένειες.

Αν και οι ερευνητές δεν είναι σε θέση να απαντήσουν σε πολλές ερωτήσεις σχετικά με τις μυοσκελετικές παθήσεις, γίνεται κοινά αποδεκτό ότι υπάρχουν πολλοί παράγοντες που μπορούν να συνδεθούν με την παρουσία τους, όπως οι παρακάτω: Η γενική φυσική κατάσταση, το άγχος και ο τρόπος αντιμετώπισής του, προϋπάρχοντα προβλήματα υγείας, καθώς και η στάση με την οποία στέκεται κάποιος και χρησιμοποιεί το σώμα του κατά τη διάρκεια της εργασίας και άλλων δραστηριοτήτων (όπως η χρήση ενός πληκτρολογίου ή ενός ποντικιού). Μπορεί επίσης να παίξει ρόλο και ο χρόνος που αφιερώνει κάποιος σε μια δραστηριότητα.

Ορισμένες οδηγίες που ίσως σας βοηθήσουν να εργάζεστε πιο άνετα με τον υπολογιστή σας και πιθανότατα να ελαττώσετε τον κίνδυνο εμφάνισης μυοσκελετικών παθήσεων, μπορείτε να βρείτε στον “Οδηγό σωστής χρήσης υπολογιστή” που εγκαθίσταται μαζί με το λογισμικό της συσκευής. Μπορείτε να ζητήσετε τη δωρεάν έκδοση CD αυτού του "Οδηγού σωστής χρήσης υπολογιστή” καλώντας τον αριθμό 1 (800) 360-7561 (μόνο για τις ΗΠΑ).

 

Για πληροφορίες σχετικά με το πώς μπορείτε να διευθετήσετε το σταθμό εργασίας σας και να αναπτύξετε συνήθειες που θα σας βοηθήσουν να ελαττώσετε τον κίνδυνο να προσβληθείτε από μυοσκελετικές παθήσεις, διαβάστε αυτόν τον “Οδηγό σωστής χρήσης υπολογιστή”. Υπάρχουν πολλοί διαφορετικοί παράγοντες που ενδέχεται να συμβάλουν στην εμφάνιση μυοσκελετικών παθήσεων και για αυτόν το λόγο δεν είναι δυνατό να συμπεριληφθούν σε αυτόν τον οδηγό όλα όσα χρειάζεται να γνωρίζετε για την πρόληψη των μυοσκελετικών παθήσεων ή για την ελάττωση του κινδύνου να προσβληθείτε από μυοσκελετικές παθήσεις. Για ορισμένα άτομα, η συμμόρφωση με τις υποδείξεις ενδέχεται να ελαττώσει τον κίνδυνο εμφάνισης μυοσκελετικών παθήσεων. Αυτό ενδεχομένως να μην ισχύει για άλλα άτομα. Πολλά άτομα, ωστόσο, δουλεύουν πιο άνετα και με μεγαλύτερη παραγωγικότητα όταν ακολουθούν αυτές τις συστάσεις. Μην ξεχνάτε ότι αυτός ο οδηγός δεν υποκαθιστά τις συμβουλές των ιατρών ούτε την πολιτική ή τα προγράμματα των εργοδοτών για την υγεία. Εάν έχετε ερωτήσεις σχετικά με το πώς ο τρόπος ζωής σας, οι δραστηριότητες, η κατάσταση υγείας ή η φυσική σας κατάσταση μπορεί να σχετίζονται με τις μυοσκελετικές παθήσεις, ζητήστε τη συμβουλή κάποιου ιατρού.

Σωστή στάση

Είτε εργάζεστε είτε παίζετε, έχει μεγάλη σημασία να αποφεύγετε τις περίεργες στάσεις και να στέκεστε με το σώμα σας σε μια άνετη στάση. Έτσι δεν βελτιώνεται απλά η συνολική σας παραγωγικότητα, αλλά μειώνεται και η πιθανότητα εμφάνισης μυοσκελετικών παθήσεων. Μην ξεχνάτε ότι αν αλλάζετε τη θέση σας όταν απασχολείστε για μεγάλα χρονικά διαστήματα στον υπολογιστή μπορεί επίσης να βοηθήσει στην πρόληψη της δυσφορίας και της κόπωσης.

Όταν εργάζεστε ή παίζετε στον υπολογιστή, προσαρμόστε το περιβάλλον σας και διευθετήστε τον εξοπλισμό του υπολογιστή, ώστε να διευκολύνεται η άνετη και βολική στάση του σώματος. Ο καθένας έχει τις δικές του σωματικές διαστάσεις και το δικό του περιβάλλον εργασίας, που υπαγορεύουν το σωστό τρόπο διευθέτησης του υπολογιστή για πιο άνετη εργασία. Ωστόσο, οι προτάσεις που ακολουθούν μπορεί να βοηθήσουν στην εξασφάλιση ενός ανετότερου περιβάλλοντος. 

Για να υποστηρίξετε την πλάτη σας, δοκιμάστε τα εξής:

·         Χρησιμοποιήστε καρέκλα που υποστηρίζει τη μέση σας (δείτε τη λεπτομέρεια 1).

·         Ρυθμίστε το ύψος της επιφάνειας εργασίας και της καρέκλας σας,
έτσι ώστε η στάση του σώματός σας να είναι άνετη και φυσική (δείτε τη λεπτομέρεια 2).

Για να διευκολύνετε την στάση των ποδιών, δοκιμάστε τα εξής:

·         Απομακρύνετε τυχόν αντικείμενα κάτω από το γραφείο σας,
έτσι ώστε να είναι δυνατή η άνετη θέση και κίνηση των ποδιών.

Εάν τα πόδια σας δεν ακουμπούν άνετα στο δάπεδο, χρησιμοποιήστε ένα υποπόδιο.




Για να ελαχιστοποιήσετε το τέντωμα και να διευκολυνθούν οι άνετες στάσεις των ώμων και των βραχιόνων, δοκιμάστε τα εξής:

·         Τοποθετήστε το πληκτρολόγιο και το ποντίκι ή το trackball στο ίδιο ύψος, περίπου στο ύψος του αγκώνα. Τα χέρια σας από τον ώμο ως τον αγκώνα πρέπει να πέφτουν χαλαρά στα πλευρά σας (δείτε τη λεπτομέρεια 3).

·         Όταν πληκτρολογείτε, τοποθετήστε το πληκτρολόγιο στο κέντρο μπροστά σας και το ποντίκι ή το trackball κοντά του (δείτε τη λεπτομέρεια 4).

·         Τακτοποιήστε όσα αντικείμενα χρησιμοποιείτε συχνότερα σε σημείο τέτοιο, ώστε να τα φτάνετε άνετα χωρίς να τεντώνεστε (δείτε τη λεπτομέρεια 5).

Article Index

51eVzn+rTLL.jpg
Gadgets.jpg
51eVzn+rTLL.jpg
images (1).jpg

Ώρα

Ημερολόγιο

March 2019
Mo Tu We Th Fr Sa Su
25 26 27 28 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Καιρός

ΒΕΛΒΕΝΤΟΣ

Μετάφραση

English French German Italian Portuguese Russian Spanish